13 Şubat 2013 Çarşamba

YERKARA / BRODİ ASHTON -Everneath



ARKA KAPAK TANITIM YAZISI

Aşk, ölümsüzlük ve kaybedişin dramatik hikâyesi. Nikki altı ay önce, birden ortadan yok olmuştu. Nikki bu süre boyunca yerin altında, Yerkara adı verilen bir diyarda yaşamıştı; zaman burada farklı işliyor, bambaşka yollarla besleniliyordu.
Nikki, Yeryüzeye, eski yaşamına ve sevgilisi Jacke veda etmek için geri döndü. Geçmişi unutmak ve hayatına devam etmek istiyor ama Yerkaraya döneceğine söz verdi. Çünkü Cole onu bekliyor. Cole, Nikkiyi baştan çıkarıp Yerkaraya gelmesi için kandırmıştı. Şimdi de Yerkaranın yönetimini ele geçirmeye karar verdi ve bunun için Nikkiye ihtiyacı var: Nikki Yerkaraya dönüp Coleun kraliçesi mi olacak, yoksa Yeryüzeyde Jackle mi kalacak?



Okur-Yazar-Çizer Yorumu


Açılışı Yerkara ile yapayım dedim çünkü elimde taze bitmiş bir o vardı. Taze bitti dediğime bakmayın, normalde en fazla 2 saat içinde bitireceğim bir kitabı bir hafta süreye yayıp boş kaldığım, gerçekten yapacak hiçbir iş bulamadığım vakitlerde okuyup bitirdim sonunda. Sonunda diyorum çünkü Dex’ten çıkıp da beni bu kadar sıkabilen başka bir kitap daha okumadım diyebilirim. Sıktı çünkü karakterlerin üzerindeki gizem fazla abartılmıştı ve ben bu tür gizemlerin bir yere kadar olması gerektiğini düşünüyorum.

Kitap boyunca Nikki’nin –esas ve hafif aptal kızımız- doğru düzgün fiziksel tasvirini bulabilene aşk olsun. Aynı şekilde kızımızın geride bırakıp gittiği ve ne hikmetse bir türlü unutamayıp veda edebilmek için yerin dibinden geri döndüğü Jake de en az Nikki kadar silik bir karakterdi. Tamam, tatlı çocuk hoş çocuk hafif de bir karizma var. Ama e yavrum benim, sen ne diye kızın gözünün önünde onunla bununla flört edersin ki? Kız bu flörtlere ihtimal vermeyecek kadar saf olabilir, kimisi buna özgüven der ama ben direkt aptallık demeyi tercih ediyorum. Evet, Nikki kitap boyunca yarım aklını konuşturdu. Yine de Jake’in tutarsız, ipe sapa gelmeyen davranışları biraz sıktı. Sanırım bunun sebebi, yazarın bir aşk üçgeni yaratmaya çalışması ve bu yüzden de Jake’in de Cole’un de insanı çileden çıkaran bazı huylarını öne çıkarmayı tercih etmesi olabilir.

Cole’un hikâyedeki gereksizliğine değinmeyeceğim bile, okuyup kendiniz görün canlar. Ben kitapla ilgili birkaç yorum okuduktan sonra Cole’un daha karanlık ve gizemli bir tip olmasını bekliyordum. Aslında sırf bu yüzden gidip kitaba o kadar para verdim ya, neyse. En başta kızımızın Cole için yapmadığını bırakmayacağını düşünürken safım gitti Jake’in etrafında dört dönmeye başladı. Akıl yok işte, olsa gider Yerkara’ya oturur tahtına Cole’u de alır dizinin dibine sen sağ ben selamet… Ama olur mu? Bu illa burnunu sokacak oraya buraya, adamları birbirine düşürecek ancak öyle rahat edecek içi. Sonra da ben ne yapıyorum diye yakınacak. Böyle sürüp gidecek.

Kitabın geneli cidden gereksiz zihin işgali olsa da geçmiş ve şimdiki zaman arasında gidip gelmesi, Nikki’nin önceden neler yaşadığını ve neden Yerkara’ya gitmeyi kabul ettiğini detaylıca anlatması kitabı okunabilir kıldı. Ve sonu, hakkını vermeliyim ki sonu oldukça şaşırtıcı ve beklenmedik bir şekilde bitti. Sırf bu sebepten gidip ikinci kitabı da paşa paşa alacağımı biliyorum. Ters köşeleri severim. Yazarın aklındakileri ve bundan sonra hikâyenin gidişatını ne yönde değiştireceğini merak ediyorum. Bir değerlendirme yapmam gerekirse yazarın emeği ve şaşırtıcı son hatırına 3.5 puanı rahatlıkla gözden çıkarırım.

Kitabın ikincisinin yakın zamanda Dex tarafından çıkacağına şüphe yok. Dex genç yetişkin türünü kıskacına almış durumda. Öyle ki okurların isteklerini dikkate alan nadir yayıncılar arasına şimdiden adını yazdırdı. Hal böyle olunca taktirimize de kazandı.

Vakit kaybı değil belki ama öyle bayıla bayıla da okunacak bir kitap olduğunu söyleyemeyeceğim. Boş vakitleri dolduracak kafa yormayan tatlı bir seriye başlamak istiyorsanız Yerkara bunun için ideal.

Sevgili yazarımızın serinin devamını biraz daha karanlık bir tarafa çekmesini umuyor ve işimin başına dönüyorum.
Keyifli okumalar.
Saygılar
Sevgiler.
(:



İkinci kitap kapağı cidden çok hoş ve karanlık görünüyor. Umarım kitap da kapak kadar karanlık ve etkileyici olur.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Olur da eserse diye.