16 Şubat 2013 Cumartesi

Karen Marie Moning - Ateş Serisi


Aranızda Ateş serisini okuyan,bekleyen vardır elbet. Bilindiği üzere Ateş serisinin ilk 3 kitabı Epsilon Yayınları tarafından basılmıştı. Biz aylarca 4.kitabı beklerken birden yayın haklarının Artemis Yayınevi tarafından alındığını duyduk ki ben bunu duyduğum zaman serinin üzerine 1 bardak su içmem gerektiğini anlamıştım.
Artemis yayın haklarını aldığını açıkladığı sırada kitabın çeviriye verildiğini bir kaç ay içinde çıkacağını söylemişti. Bugün ise sayfada yaptığı açıklama da şunları söyledi. Aynen kopyalıyorum. 
"Sevgili arkadaşlar... ateş serisine biz henüz başlamadık. bu nedenle sizi bekletmiyoruz. düzenli olarak anita basıyoruz. henüz kasım başında çıktı. bu sayfada sürekli anita ve ateş serisi için cümleler kuran herkese sesleniyoruz. sizi anlıyoruz. heyecanınız güzel. ancak şunu bir kez daha ifade etmek gereği duyuyoruz. artemis pek çok farklı okur ve yaş kitlesine yayıncılık yapan, içerik üreten bir yayın kuruluşudur. roman yayınlıyoruz. dergi değil. sizlerin karşısına her iki üç ayda bir seri romanların devamıyla çıkmayacağız. bir programımız var ve onu uygulamaya devam edeceğiz. bize her zaman telefonla ulaşabilir, gereken ve paylaşılabilir özel bilgiler alabilirsiniz. sizden ricamız sayfayı sürekli aynı şekilde tekrar eden, kötü niyet ve söz içerebilen içerikle doldurmamanızdır. kucak dolusu sevgimizle. ARTEMİS"

Bu açıklama okuyucuya saygısızlığın yegane gösterisi bana sorarsanız. Dalga geçiyorlar resmen. Madem çeviriye vermedin neden verdim diyorsun ya da madem çeviri bitti ne diye basmıyorsun. Aynı anda bir kaç kitabı birden çıkaramayacaksan neden yayın haklarını satın alıyorsun. Roman yayınlıyoruz dergi değil demiş. Diğer yayınevleri ne yayınlıyor sayın Artemis? diye soruyorum kendilerine. Aynı anda bir kaç kitap çıkaran yeni yayınevleride var. Onlar çıkarabiliyor da siz neden çıkaramıyorsunuz diyorum. Ateş serisinide beklemekten vazgeçtim. Yarım yamalak ingilizcemle her kitabı 1 ayda okumayı tercih ederim. Hemen yarın çıkarsanız bile hiçbir şekilde kitapları almayacağım. 

Bu arada Anita Blake serisiyle de ilgili bir sürü düşüncem var ya neyse. Yazık diyorum böyle güzel serileri bu halde süründürdükleri için. 

4 yorum:

  1. bu yorumuna katılmamak elde değil, ayrıca burda Epsilon'da da suç buluyorum çeviriden geldi demişlerdi sonra yayın haklarını sattılar yazık. bende almayı düşünmüyorum.

    YanıtlaSil
  2. Bana sorarsanız tek bir seriye yüklenmek çok saçma. Sadece Anita Blake çıkarağız ne demek. görende her ay bir kitap çıkarıyorlar sanacak. Kitap basımının kolay olmadığının farkındayım elbet. Ama başka yeni- seri olmayan kitaplar çıkarırken sorun olmuyor kitap basımı. Hayır bir işin altından kalkamayacaksanız almayın üstünüze. Yalan yanlış laflar söylemeyin okuyucuyu yanlış bilgilendirmeyin. İddialara göre Epsilon tekrar yayın haklarını almak istiyormuş. Onlar da da suç var madem tekrar alacaktın niye Artemis e verdinde bizi süründürdün. Keşke Dex ya da Pegasus veya Ephesus alsaydı hep çevirileri daha güzel hem de okuyucuya daha çok değer veriyorlar.

    YanıtlaSil
  3. Selam,
    2012 başında Epsilon Yayınevi ile anlaşarak serinin 4. kitabının çevirisine başladım. 2012 Mayıs ayına geldiğimizde çeviri bitmişti. Ancak bir daha yayınevinden ne bir ses çıktı ne bir nefes. Telefonlarıma da çıkmadılar. Derken, tesadüfen, kitabın yayın haklarının Artemis tarafından alındığını öğrendim. Yayınevini aradım. Dediler ki üzgünüz, biz kitabı çoktan başkasına çevirttik !. Ne hoş...Fakat ne hikmetse aradan geçen onca zaman içinde kitabı yayınlamadılar. Benim yaptığım çeviri ise –o kadar da emek vermiş ve özenmiştim- bilgisayarımda öylece duruyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir dakika, siz şimdi Epsilon'la anlaşıp kitabın çevirisini yaptınız fakat yayınevi kitabı başka bir yayınevine satıp -emeği süründürmekte sınır tanımıyorlar- sizin çevirinizi öylece ortada bıraktılar öyle mi?

      Peki size emeğinizin karşılığını vermeyi düşündüler mi? Yani en azından bunu yapmış olmaları lazım. Epsilon ve Atemis'in saçmalıktan öteye gidemeyen politikaları hakkında yorum yapmak istemiyorum ama sınırları zorluyorlar. Keşke yorumunuzu isminiz altında yayınlasaydınız. Emeğinizin heba olduğunu söylemişsiniz, böyle bir durumda kim olduğunuzu gizlemenin hiçbir manası yok ki.

      Sil

Olur da eserse diye.