15 Şubat 2013 Cuma

En İyi Kitap Kapakları



Kuşkusuz şimdiye kadar bazı yayın evlerinden çıkan pek çok kitabın kapağı ciddi anlamda özene bezene hazırlandı.Bunlardan bazılarını paylaşmak ve yayın evlerinin bu konudaki özenli çalışmalarını taktir etmek istedim.Bana göre DEX kapak konusunda büyük bir çıkış yaptı. Orjinale sadık kalıp -belki ufak tefek düzenlemelerle- kitapları piyasaya sürdü ki bu çok iyi bir taktikti. Umarım böyle devam eder.


İŞTE O KAPAKLAR!


Açıkçası konusuyla ilgili pek araştırma yapmayıp yalnızca kapağın cazibesine kapılıp aldığım sayılı kitaplardan biriydi Ruhsuz. Kapakta egzotik bir hava var. Konuyla ve ana karakterle uyumlu. Hal böyle olunca okunması kaçınılmaz oldu.




Şu hamleden sonra DEX tamamiyle gözüme girmiş durumda. Kitabı daha bugün aldım ve henüz okumaya başlamadım fakat konusu fazlasıyla ilgi çekici. Hali hazırda okuduğum birkaç kitap biter bitmez-en fazla 3 gün içinde- Beni Seç okunup yorumlanacak. Kapak harika. Kızın üzerindeki elbiseyi alıp parçalamak istiyorum, öyle de beğenirim. (((::::




Dikkat kas çıkabilir! 
Kitabı gördüğüm an ağzımı yere yapıştıran  görseldeki beyefendinin Liam Hemsworth'ın profiline ne kadar benzediğini görebiliyorsunuz değil mi? Hatta bu taş varlık Liam'dır kesin diyeceğim ama paşamız kitap kapaklarına poz vermez diye düşünüyorum. Neyse, şimdi konu bloğun bamlanacağı şekilde bir yerlere kaymadan toparlayayım. -Böyle sırt kası mı olur ya, Rabbim neler yaratıyorsun?-
Kitapta Şiddet iblisini içinde barındıran ve bu laneti sonsuza kadar taşıyacak olan Maddox'ın sırtındaki o kırmızı kelebek dövmesi cidden hoş bir ayrıntıydı. Kapakta buna yer vermiş olmaları çok hoşuma gitti. Aynı şekilde adamın yüz ifadesine baktığımızda pes etmiş ve hiçbir çıkış yolu olmadığını kabullenmiş gibi duruyor. Kaderini değiştiren güzellikle tanışana kadar elbette. Kapakta esas kızımıza-Ashlyn- yer verilmemiş olması bence iyi olmuş. Sonuçta konu genel olarak Maddox ve diğer efendiler üzerinde ilerliyor. 
Pegasus'u orjinale sadık kaldıkları için tebrik etmek lazım. 
Yoksa bu meteoru- ıhım- yani hoş adamı-taş taş- göremeyecektik.





Evet ilk kitapta sırt ikincisinde de göğüs-karın ve hafiften neye benzediğini tahmin edebildiğimiz adonisler...
Adamın yenilesi dudakları ve bakılası gözleri var. Lucien -namı diğer Ölüm- hayal ettiğimden daha azı gibi durmuyor. Hatta takıntılı olduğum saç konusu mükemmel yansıtılmış. Gözlerinde yanan boşluğu anlatmaya gerek var mı? Muhteşem bir seçim.





Kitabı henüz okuma fırsatım olmadı hatta öyle aham şaham bir kitap olmadığını da biliyorum ama şu kapağı yok saymak mümkün müdür? Yazı rengi hoş durmuyor ama kapağın kendine has bir çekiciliği var.





Takım elbise yerine pelerinimsi bir şeyler giydirselermiş çok daha güzel olabilirmiş ama bu da olur.
Bulup da bunamamak lazım.




Anita Blake karakterini gözümde canlandırdığım gibi yansıtan tek kapak kızı bu sanırım. Yüz ifadesi de vahşi ve güzel. Bu serinin kapakları arasındaki en güzel görsel seçim diye düşünüyorum.




MARTI'yı es geçmek olur mu? Olmaz tabii ki. Hem çeviri hem de kapak daha iyi olamazdı.




Ve benim favori serim,yazarım,kızım.Bana aitmişcesine benimsediğim karakterlerden en baskını yani Cat-Kedicik- için bu kadından daha iyisi seçilemezdi. Uymazdı. Duruş ve bakışlar "Benim adım Kedicik." diye bas bas bağırıyor. Serinin ilk ve en özel kitabı... Artemis'e sonsuz teşekkürler.


-Devam Edecek-

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Olur da eserse diye.