16 Ağustos 2016 Salı

Kristen Ashley - Kanun Adamı (Dream Man # 3)


Tanıtım 

Hayallerinin erkeğine "evet" diyebilecek kadar cesur musun?

Tatlı, utangaç Mara tam dört yıldır uzaktan izlediği komşusu polis Mitch Lawson'a âşıktır. Herkesten sakladığı geçmişi yüzünden Mitch gibi bir adamın ona asla yaklaşmayacağını düşünmektedir. Ancak bir gün musluğu bozulunca yardımına Mitch yetişir. Mitch güzel komşusunu uzun zamandır izlemektedir. Mara'nın musluğu bozulunca sonunda onunla vakit geçirebilme şansını yakalar. İkilinin arasındaki elektrik alevli bir ilişkiye dönüşme yolunda ilerlerken, Mara kuzeninin çocuklarından bir telefon alır ve kendini, geride bırakmak için her şeyini verdiği geçmişinin pençeleri arasında bulur. Seksi kanun adamı Mitch Lawson Mara'yı geçmişini geride bırakıp kendisiyle bir gelecek kurmaya ikna edebilecek midir?
(Tanıtım Bülteninden)



Sayfa Sayısı: 536

Baskı Yılı: 2016


Dili: Türkçe
Yayınevi: DEX


YORUM

Herkese yeniden merhaba. Neredeyse 3 aydır ciddi bir kitap okuyamama hali içerisindeydim. Elimle okumam gereken bir sürü kitap varken kitap fuarından aldığım kitapları bile henüz okuyamamış olmanın verdiği sinir harbi içerisindeydim. Birkaç gün önce bu berbat döngüyü kırmış olmanın mutluluğunu yaşamış olsam da bugün yorumu yazacağım kitap sinirlerimi alt üst etti resmen.


Dream Man serisinin ilk kitabı kesinlikle en güzeliymiş bunu ikinci kitaptaki hayal kırıklığı ve bu kitapta ki dibe vurma ile net bir biçimde anladım.


Mara geçmişinde zorluklar yaşamış 31 yaşında bir arabası ve düzenli bir işi olan ekstra utangaç ve bugüne kadar gördüğüm en gereksiz kadındı sanırım. Beni sinir krizlerine sokacak kadar gereksiz tepkileri davranışları ve insanları numaralandırma şekli vardı. Hemen numaralandırma kısmını açıklamak istiyorum Mara kendi dünyasında kafasında belirlediği belli ölçütlere göre insanlara 0-10 arasında puan veriyordu. Kendisi kesinlikle 2.5'tu ve süper seksi kapı komşusu ve platonik olarak âşık olduğu Dedektif Mitch ise 10.5 puandı. Ve evet adam o kadar über süper birşeymişki adama 10 dan fazla puan veriyordu.


Mara ileri seviye de utangaç demek isterdim amma velakin onun davranışları utangaçlığı değil; kafasını kuma gömmek değil, toptan kendisini tabuta sokmak gibi birşeydi bence.


Kitabın geliştiği kısım Mara’nın kuzeninin iki çocuğunu sahiplenmesi ile başlıyor diyebiliriz aslında. Tabi ki mükemmel yakışıklımız da nasıl oluyorsa birden ortaya çıkarak ona yardım ediyor ve olaylar bu şekilde ilerliyor. Yalnız kitabın ilk 350 sayfasında kadına o kadar saydırdım ki size bunu anlatabilecek bir cümle bile kuramıyorum.

Bir kurgu okurken tahammül edemediğim yegâne şey zayıf karakterli, titrek, kendinden emin olmayan, sürekli “şey… ıı… ama….” Vb. cümleler kuran kadınlardır. Cidden tahammül edemiyorum. Geçmişinde kötü şeyler olabilir, berbat bir yerden şimdiki bulunduğun noktaya gelene kadar çok yıpranmış olabilirsin ama şu ana bakmak yerine kendini saçma sapan bir biçimde bir kozaya koyup saklayarak, sürekli tedirgin davranışlarda bulunarak ve kekeleyerek nasıl ilerleyebilirsin ??


Kitabı Mitch için bitirdim diyebilirim. Adamda peygamber sabrı vardı resmen. İlmek ilmek işleyerek, sürekli adım atarak ve korkmadan her şey göğüs gererek o kadar güzel bir şekilde Mara’nın kabuklarını kırdı ki okurken sürekli valla bravo Mitch falan dedim.

Kısacası Dream Man serisi hiçte Dream şeklinde devam etmiyor. Dex’in çevirisi gittikçe kötüleşiyor. Sayfa sayısına göre etiket fiyatı göze batmasa da bu çeviri ile insan kitapları alırken değer mi diye düşünmeden edemiyor. Hiç beğenmediğim bir kitap oldu. Bu seride merakla beklediğim bir kitap var umarım o da bu kadar vasat olup beni hayal kırıklığına uğratmaz. Bir sonraki yazıda görüşmek üzere.



Not: Dağınık bir yorum oldu farkındayım ama dikkatimi bir türlü toparlayamadım yine de yorumu düzenlemeden yayınlamak istedim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Olur da eserse diye.